Konstrukcja: Kobiecy gorset typu bronowicko-pleszowskiego uszyty z czterech części: dwóch przodów, tyłu i przyszytej z tyłu baskinki ułożonej w czternaście fałd (baskinka nie zachodzi na przody gorsetu). Gorset uszyty z sukna w kolorze morskiej zieleni, podszewka z białego płótna bawełnianego w niebiesko czerwoną krateczkę. Przód gorsetu przy zapięciu dodatkowo wzmocniony od spodniej strony kawałkiem tkaniny bawełnianej w granatową krateczkę. Gorset zapinany na pięć haftek (pozostały wszystkie uszka i tylko dwa haczyki); haczyki z jednej a uszka z drugiej strony zapięcia. Wszystkie części gorsetu obszyte są czerwoną sukienną lamówką.
Zdobienie: Wszystkie części gorsetu ozdobione są pasami metalowej pasmanteryjnej dekoracji ułożonej wzdłuż lamówki w następującej kolejności (poczynając od lamówki): cienki sutasz srebrny, złota tasiemka ząbki oraz srebrna tasiemka ząbki. Na tym kończy się dekoracja baskinki, natomiast przody i tył mają kolejne pasy.
Dekorację pasmanteryjną przodów i tyłu uzupełniają guziczki na metalowych stopkach: czerwone (około 8-9 mm), niebieskie i białe w kształcie niewysokiego stożka (około 6-7mm) i płaskie (siedem kuleczek imitujących malinę w złotej ramce, niegdyś różowe – około 12mm); srebrne cekiny przyszywane niebieskim lub białym koralikiem oraz wstążeczki różowe i niebieskie (ułożone w kokardki lub paseczki).
Przody: pomiędzy ząbkami złotymi i srebrnymi wzdłuż zapięcia od linii pasa do dekoltu znajduje się rząd naprzemiennie ułożonych czerwonych guzików i cekinów przyszytych niebieskim koralikiem. Następnie naszyty jest srebrny sutasz ułożony w zygzak od szwu ramienia aż do dolnej krawędzi. Pomiędzy ząbkami a tym zygzakiem tylko na linii zapięcia naszyty jest rząd niebieskich stożkowatych guziczków, natomiast po drugiej stronie zygzaka rząd cekinów przyszytych niebieskim koralikiem. Takie same cekiny ciągną się jeszcze kawałek wzdłuż dekoltu po obu stronach zygzaka. Kolejne pasy dekoracji stanowią małe kokardki z różowej wstążeczki (siedem sztuk) oraz srebrne ząbki (od dekoltu do linii talii). Następnie pojedyncze duże pętelki z ząbków tworzące obramowanie dla guzików – malinek (ośmiu sztuk), w przewężeniach pętelek umieszczone są parami cekiny z niebieskim koralikiem. Ta dekoracja ciągnie się również kawałek wzdłuż dekoltu – poza linię chwostów, najwyższy chwost jest wszyty w drugą pętelkę. Na przodach dla podkreślenia linii talii dodatkowo umieszczona jest dekoracja składając się ze srebrnych ząbków i naszytego nad nimi zygzaka ze złotego sutaszu.
Tył: pomiędzy ząbkami złotymi i srebrnymi przy szwach ramiennych przyszyte zostały guziczki malinki (oryginalnie cztery, po obu stronach zostały trzy). Za ząbkami srebrny sutasz ułożony w zygzak, który pierwotnie ozdobiony był cekinami – nieliczne zachowały się przy dekolcie. Górna część tyłu ozdobiona jest dodatkowo pięcioma kwiatkami zrobionymi z cekinów (jeden cekin na środek i sześć na płatki). Dekorację tyłu uzupełniają pasy pasmanterii nad baskinką: srebrne i złote ząbki, zygzak ze srebrnego sutaszu oraz dwa pasy guziczków: czerwonych między ząbkami oraz białych stożkowych między ząbkami a zygzakiem. Dodatkowo na taśmie od frędzli naszyte są na zmianę paseczki wstążki niebieskiej i różowej z cekinem po środku.
Chwosty: ze srebrnej frędzli metalowej (bajorka- skręconych drucików metalowych) z przodu po każdej ze stron sześć sztuk. Z tyłu nad baskinką frędzla naszyta w jednym kawałku (nie cięta na chwosty).
Haft: dekoracja hafciarska zachowała się w niewielkiej części i składa się z wykonanych ściegiem atłaskowym muliną trzech kwiatków: czerwonego, białego i różowego ze środkami wykonanymi ściegiem węzełkiem. Zachowały się również dwie różowe gwiazdki. Dekoracja była bardziej rozbudowana i składała się także z łodyżek i liści, po których zostały słabo czytelne ślady.